Sy-Bomal-Sy
paragraafscheiding

Kaart van de wandelomgeving

Het vertrekpunt

Kerkje van Géromont, Route de Waimes 14. Parkeren kun je in de buurt van de kerk.

Dichtst bijgelegen snelweg: A27 - Afslag 11 Malmédy.

Dichtstbijgelegen overnachtingsadressen:
Le Randonneur in Hockai. (16 km)
La Petite Roer in Sourbrodt (15 km)

Het parcours

Het eerste deel van de tocht loop je door open gebied met fraaie vergezichten. In het tweede deel volg je het groene dal van de Warche, terwijl je tijdens het laatste deel weer door veel open gebied loopt. Het grootste deel van de wandeling bestaat uit halfverharde wegen en rustige asfaltwegen. In de buurt van de Warche is het terrein behoorlijk geaccidenteerd! Kleine stukjes zelfs erg steil.

De zwaarte

Deze wandeling gezien de afstand en het behoorlijk dalen en stijgen, voor de wat meer geoefende wandelaar.

De wandeling is geschikt voor honden.

Routebeschrijving

Chateâu Reinhardstein.

Open landschap rond Boussire.

Het kerkje van Walk.

Het dal van de Warche.

1. Dit is een GPS-wandeling waarvan de track onderaan de pagina te downloaden is. Er is (nog) geen beschreven routebeschrijving voor handen, maar wel twee kaartjes waar de route op ingetekend is.
  2. Verlaat Ffaulty Towers via het toegangshek en sla twee keer R.A.. (1)
  3. Loop de verderop dalende weg helemaal af tot de voormalige spoorbaan. Sla voor de voormalige spoorbaan (die nu mogelijk omgebouwd is tot een fietspad) R.A.. (2)
  4. Sla na een tiental meters L.A. de spoorbaan over om vervolgens het stijgende pad het bos in te slaan.
  5. Loop dit helemaal af (zijpaden negerend) tot je op een T-splitsing (eind Rue de Hêtre in het gehucht Boussire) bij een asfaltweg komt. Sla hier R.A..
  6. Waar de asfaltweg haaks naar rechts afbuigt loop je rechtdoor een halfverharde weg in.
  7. Na een bocht naar links sla je gelijk R.A.. (als het weggetje afgesloten is klim je over het hek)
  8. Ca. 100 meter verder loop je tegen een hek bij een weiland aan. (3) Klim over het hek en vervolg het pad en even later loop je zo'n 200 meter (langs de rechterkant) van een weiland (eerst prikkeldraad, dan een meidoornheg). Dan sla je R.A. en klim je wederom over een hek.
  9. Je komt nu op een klein (soms behoorlijk begroeid) grazig paadje tussen twee prikkeldraadafzettingen dat je helemaal afloopt (later wordt het breder). Je blijft dit pad vervolgen tot je bij de N676 bij het gehucht Bruyères bent aangekomen. (4)
    Vlak voor de N676 sla je het asfaltweggetje naar links in. Bij een T-splitsing sla je L.A. en verlaat je het gehucht.
  10. Je blijft dit weggetje helemaal tot in Walk volgen (zijpaden negerend). In Walk steek je rechtdoor de N681 over. (5)
  11. Je loopt rechtdoor en slaat het eerste weggetje rechts R.A..
  12. ]
  13. Wat verderop kom je weer bij de N681, die je links in slaat en vervolgt tot na de dam van Robertville. (6)
  14. Direct na de dam sla je L.A. en volg je het brede halfverharde pad richting Chateâu Reinhardstein.
  15. Bij de eerste T-splitsing hou je links aan. (7) (richting Reinhardstein)
    Let op! Vanaf dit punt tot aan het riviertje de Warche klopt de GPS-track niet!
  16. Bij een Y-splitsing waar het brede pad (met de rood/witte GR-markering) naar beneden gaat loop je RECHTDOOR en smal paadje in.
  17. Na ca. 250 meter sla je R.A. een doorgang tussen rotsen in richting Chateâu Reinhardstein. Het is de moeite waard om even naar het kasteel te lopen en het (indien mogelijk) te bezichtigen.
  18. Na het bezoek aan het kasteel sla je na het metalen toegangshek het eerste smalle paadje links in.
  19. Hierna neem je het eerste smalle pad naar links om af te te dalen naar het riviertje de Warche.
  20. Beneden bij de Warche sla je R.A. (8)
    Vanaf hier kun je de GPS-track weer volgen!
  21. Je volgt nu het dal van de Warche een paar kilometer tot je na het passeren van een hele grote steengroeve uiteindelijk bij een camping, waar je langs loopt tot de hoofdingang met een "Jupilerbord". Hier sla je links L.A. (je loopt dus de camping op) om wat verder de Warche via een bruggetje te kunnen oversteken. (9)
  22. Neem na het bruggetje gelijk het eerste pad naar links.
  23. Nu moet je een behoorlijk stuk stevig stijgen! Bij een kruispunt van wegen met een bank (waar je even op adem kunt komen) loop je min of meer rechtdoor en stijg je nog licht.
  24. Je loopt dit pad helemaal af tot een T-splitsing van asfaltwegen. (10) Hier sla je L.A....
  25. ...om gelijk bij een kleine rontonde weer R.A. te slaan.
  26. Weer bij de N681 aangekomen sla je die naar links in...
  27. ...om gelijk na de kapel het weggetje naar rechts te nemen.
  28. Dit weggetje blijf je helemaal volgen tot je bij het eerste huis van het gehucht Winbômont komt. (12)
    VOOR het huis sla je het half verharde pad naar links in (met aan de rechterkant een afrastering).
  29. Na ca. 100 meter hou je bij een T-splitsing rechts aan en sla je een smal grazig paadje in.
  30. Je blijft dit pad helemaal volgen tot je bij de voormalige spoorbaan (mogelijk al omgebouwd tot fiets/wandelpad) aan komt. Die steek je over en je vervolgt het pad nog even tot je via een bruggetje het riviertje de Warchenne kunt oversteken. (13)
  31. Ca. 25 meter na deze oversteek neem je het pad naar rechts. (met op een boom het bordje Arimont)
  32. Je volgt dit pad helemaal tot je weer in Arimont bent aangekomen, daarbij alle zijwegen negerend). Bij de doorgaande weg (Route de Hottleux) sla je L.A.
  33. en na nog een klein beetje stijgen ben je weer bij Ffaulty Towers aangekomen.