De wandeling Nadrin
Het achtje van Odeigne ca. 19,5 km.
paragraafscheiding

Kaart van de wandelomgeving

Het vertrekpunt

De kerk van Grandmenil, Grandrue 17. De parkeerplaats van de kerk heeft genoeg parkeergelegenheid.

Dichtst bijgelegen snelweg: A26 - Afslag 49 Manhay.

Het parcours

Het eerste deel van de wandeling loop je voornamelijk over halfverharde wegen en boswegen. Het tweede gedeelte loop je veel over rustige landweggetjes, halfverharde wegen en boswegen.
Je hoeft nergens echt forse hellingen te beklimmen.

De zwaarte

De wandeling is voor iedereen die goed ter been is en een redelijke conditie heeft goed te doen.

De wandeling is geschikt voor honden.

Routebeschrijving

Canadees oorlogsmonument

Canadees oorlogsmonument.

Uitzicht op Odeigne

Uitzicht op Odeigne.

Het kerkje van Odeigne

Het kerkje van Odeigne.

1. Met je rug naar de kerk staande sla je L.A..
  2. Je steekt een kruispunt over en na het eerste huis sla je L.A. een veldweggetje in.
  3. Je steekt een verkeersweg over en vervolgt de veldweg schuin rechts aan de overkant. Na ca. 1,5 km kom je weer bij een verkeersweg.(1) Hier sla je L.A. en loop je de weg helemaal uit.
  4. Op een T-splitsing sla je R.A...
  5. ...en vóór de kerk ga je gelijk weer naar links.
  6. Hou naast de kerk even rechts aan en wandel daarna R.D. Op een volgende kruising blijf je R.D. wandelen. De weg, die je zo’n 2 km blijft volgen, wordt verderop een licht stijgende veldweg en later een licht dalend bospad. Als je een grote bocht naar links hebt gehad kom je onderaan bij een beekje dat je via een klein bruggetje kunt oversteken.(2)
  7. Het kan hier behoorlijk modderig zijn. Je blijft het pad volgen, dat een bocht naar rechts en vervolgens naar links maakt. Even verderop loop je Odeigne binnen. Vervolg de weg die nu langs de kerk verder Odeigne in loopt. Op een kruising met een hoofdweg sla je R.A. richting Oster/Dochamps (het bordje staat om de hoek!). Op de eerste Y-spltsing wandel je naar links de verder stijgende asfaltweg op.
  8. Bij een kruising met grote steen op de hoek loop je R.D.. Volg verder route 27. Deze is goed aangegeven d.m.v. een rood ruitje. Bij het bos wordt de weg halfverhard. In het bos gaan de weg met een bocht naar rechts en steek je het beekje de Aisne over. (3)
  9. Hierna sla je op een kruising L.A....
  10. ...en wat verder hou je bij een splitsing rechts aan. Licht stijgend komt het pad in een wat open gebied, waar het na een regenperiode behoorlijk modderig kan zijn. Bij een halfverharde weg buig je met het pad mee naar rechts en loop je het bos weer in. Je komt uit op een rustige asfaltweg. Hier sla je L.A..
  11. Even na een Canadees oorlogsmonument sla je naar links een halfverhard pad in.(4)
  12. Dit is in de winter een skiroute. Je verlaat nu route 27!! Loop deze halfverharde weg helemaal uit tot je op een verharde weg (met op de hoek een boerderij) uit komt. Hier sla je L.A...(5)
  13. ...en even verderop loop je Odeigne weer binnen. Op een kruising hou je links aan.
  14. Je loopt de dalende weg verder R.D. af. Op een T-splitsing sla je R.A....
  15. ...en gelijk weer naar links een doodlopende straat in.
  16. Je passeert de kerk weer. Op de eerste splitsing na de kerk sla je R.A..
  17. Je ziet nu het rood/witte blokje van de GR-route. Het pad volgt dit slingerende en stijgende pad tot je bijna boven bent gekomen. Op een Y-spltsing neem je het pad naar links.(6) Of:

• Vanaf hier kun je ook het ‘blauwe alternatief op de kaart’ nemen.
    • Je blijft het pad met de GR-tekens helemaal volgen. Het eerste deel licht stijgend en later licht dalend tot je aan de T-spltsing komt van punt (7). Vanaf punt 20 volg je weer de routebeschrijving.

18. Je verlaat nu het GR-pad. Je blijft dit halfverharde pad een hele tijd volgen. Eerst met fraaie uitzichten naar links en verderop door een bos. Na een haakse bocht naar links (met aan je rechterkant een hekwerk) zie je in de verte het dorpje Oster liggen. Zo’n 200 meter vóór Oster neem sla je scherp R.A. een smal grazig paadje in.
  19. Verderop wordt dit een eenmanspaadje. Op een T-spltsing sla je L.A..
  20. Om even later bij een volgende T-splitsing R.A. te slaan.(7)
  21. Je ziet hier weer de GR-tekens. Je negeert het eerste pad naar links (waar de GR in gaat) en wandelt door tot een kruising met het bordje ‘Alt 535m’ [08]. Hier sla je L.A..
  22. Je loopt dit pad, dat door een stuk gekapt gebied loopt helemaal af tot je aan een drukke verkeersweg komt. Die steek je over. Je volgt de brede asfaltweg richting Grandmenil en komt weer de GR-tekens tegen. In Grandmenil steek je de rotonde R.D. over (langs de tank uit WOII) en wandel je terug naar de kerk, je vertrekpunt.